AI Overview w Polsce – nowa era SEO. Co to oznacza dla e-commerce?
Google uruchomiło w Polsce AI Overview – nową funkcję wyszukiwarki, która generuje automatyczne podsumowania odpowiedzi na zapytania użytkowników. AI Overview pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania (SERP), co może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki firmy pozyskują ruch organiczny.
2025-03-24, 11:10

To przełomowa zmiana, która może oznaczać spadki ruchu organicznego dla wielu stron, a także przekształcenie widoczności w wyszukiwarce. W konsekwencji firmy muszą dostosować swoje strategie SEO, by utrzymać swoją pozycję i nadal skutecznie docierać do użytkowników.

Jakie są kluczowe wyzwania związane z AI Overview?

  • Możliwe spadki ruchu organicznego – użytkownicy mogą otrzymywać odpowiedzi bezpośrednio w SERP, co ogranicza konieczność przechodzenia na strony.
  • Zmiany w widoczności stron – Google będzie jeszcze mocniej promować treści wysokiej jakości, oparte na autorytecie i wiarygodności źródeł.
  • Konieczność optymalizacji treści pod AI – tradycyjne strategie SEO mogą okazać się niewystarczające.

Jak firmy mogą się przygotować?

Aby dostosować się do nowej rzeczywistości SEO, eksperci zalecają:

  • Audyt AI Overview – analiza techniczna strony, jakości treści i dostosowanie do nowych algorytmów.
  • Optymalizację treści – dostosowanie struktur i formatu informacji do wymagań AI.
  • Budowanie autorytetu domeny – wzmacnianie wiarygodności poprzez eksperckie treści i strategie linkowania.

Firmy, które odpowiednio wcześnie podejmą działania, mogą zyskać przewagę konkurencyjną i wykorzystać AI Overview jako szansę na umocnienie swojej pozycji w wyszukiwarce. W SEO niezwykle ważne jest dynamiczne dostosowywanie się do nowości, które Google wprowadza w swoich wynikach wyszukiwania.

Jednym z przykładów takich innowacji, które zostały wdrożone w przeszłości, były tzw. rozszerzone fragmenty FAQ. W ramach tej funkcji Google zaczęło wyświetlać dodatkowe pytania i odpowiedzi, które uzupełniały główny wynik wyszukiwania, zwiększając jego wartość i użyteczność. Firmy, które już na etapie testów podjęły działania optymalizacyjne, wyprzedziły konkurencję i zyskały dodatkowych ruch.

Nowy format prezentowania wyników zmieni na zawsze zachowania użytkowników, zwłaszcza jeśli znajdą odpowiedź na swoje pytanie bezpośrednio w AI Overview. To jednak nie oznacza, że SEO traci na znaczeniu – wręcz przeciwnie! Teraz kluczowe jest tworzenie treści, które AI Overview uzna za wartościowe i wykorzysta w swoich podsumowaniach. Optymalizacja pod AI to nowy standard – firmy, które zrozumieją ten mechanizm i dostosują strategię, mogą znacząco zwiększyć swoją widoczność w wynikach Google i autorytet u użytkowników. — Piotr Michalak — Head of SEO w Harbingers.

KONTAKT / AUTOR
Sandra Kluza
Head of Marketing
Harbingers
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.