Google rozpoczęło grudniową aktualizację algorytmu. Zmiany w wynikach mogą potrwać do 3 tygodni
Google oficjalnie potwierdziło start December 2025 Core Update, który rozpoczął się 11 grudnia 2025 roku o godzinie 09:25 czasu pacyficznego (PST). Aktualizacja obejmuje kluczowe systemy rankingowe wyszukiwarki, a jej pełny rollout może potrwać nawet do 3 tygodni, co oznacza, że wahania widoczności stron mogą być obserwowane aż do końcówki grudnia.
2025-12-12, 08:38

Jak wynika z informacji opublikowanych w oficjalnym Google Search Status Dashboard, jest to klasyczny core update – bez wskazania jednego konkretnego obszaru (np. linków czy systemu Helpful Content). Google podkreśla, że tego typu aktualizacje dotyczą całościowej oceny jakości treści i ich dopasowania do intencji użytkowników.

Gdzie śledzić oficjalne informacje

Szczegóły techniczne aktualizacji są publikowane w sekcji Incident affecting Ranking -December 2025 core update w Google Search Status Dashboard. Dodatkowe komentarze i wyjaśnienia pojawiają się zazwyczaj na:

  • Google Search Central Blog: https://status.search.google.com/incidents/DsirqJ1gpPRgVQeccPRv
  • profilu @searchliaison w serwisie X, prowadzonym przez Danny’ego Sullivana.

Jakub Kękuś SEO Team Leader w Harbingers komentuje — December Core Update to kolejna przypominajka od Google, że algorytmy coraz lepiej oceniają realną wartość treści dla użytkownika. W pierwszych dniach nie warto podejmować nerwowych działań – spadki i wzrosty mogą być tymczasowe. Zamiast tego rekomenduję dokładne monitorowanie danych w Google Search Console i GA4 oraz analizę, które typy podstron reagują na update najsilniej. Core update’y nie ‘karzą’ za jeden błąd – one przetasowują wyniki w oparciu o ogólną jakość serwisu.

Na co zwrócić uwagę w trakcie rollout’u?

Eksperci SEO rekomendują, aby w trakcie trwania aktualizacji:

  • monitorować widoczność i kliknięcia z organicznych wyników wyszukiwania (szczególnie dla fraz money i brandowych),
  • unikać gwałtownych zmian „pod algorytm” w pierwszych dniach update’u,
  • skupić się na E-E-A-T, kompletności treści, aktualności informacji oraz eliminacji stron o niskiej wartości (thin content).

Google konsekwentnie podkreśla, że długofalowo wygrywają serwisy, które tworzą treści pomocne, eksperckie i realnie odpowiadające na potrzeby użytkowników – i to właśnie ten kierunek ponownie wzmacnia December 2025 Core Update.

Źródła:
https://status.search.google.com/incidents/DsirqJ1gpPRgVQeccPRv

KONTAKT / AUTOR
Sandra Kluza
Business Growth Director
Harbingers
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.