45% budżetów na influencerów jest marnowana – nowe dane alarmują!
Influencer marketing rośnie w siłę, ale nowe dane wskazują na poważny problem. Według najnowszego raportu CreativeX aż 45% budżetów na promowane treści twórców w ekosystemie Meta jest nieskuteczne. Eksperci ostrzegają, marki ślepo wierzą w „autentyczność”, zapominając o fundamentach skutecznej reklamy.
2025-07-22, 09:07

W 2024 roku globalne wydatki na influencer marketing przekroczyły 24 miliardy dolarów. To historyczny rekord i jednocześnie, jak pokazuje najnowsza analiza CreativeX, ogromne pole strat. Raport oparty na 1,6 miliona reklam i 2 miliardach dolarów wydatków ujawnia, że niemal połowa środków przeznaczonych na współpracę z twórcami nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Rynek influencerów przypomina dziś gorączkę złota. Każdy chce zdążyć przed końcem fali. Ale kiedy spojrzymy na dane, widzimy, że emocje często wygrywają z rozsądkiem. Raport CreativeX jest jak kubeł zimnej wody. Pokazuje, że autentyczność to za mało. Jeśli marki nie nauczą się łączyć jej z zasadami efektywnej komunikacji, będą po prostu przepalać budżety komentuje Borys Marushchak, Performance Marketing Manager wi Harbingers. 

CreativeX zidentyfikował 3 główne przyczyny marnotrawstwa w kampaniach z influencerami:

  1. Brak marki na początku wideo – tylko 51% reklam pokazuje markę w ciągu pierwszych 3 sekund, choć to kluczowy moment, zanim użytkownik przewinie dalej.

  2. Ignorowanie bezpiecznych stref ekranów – jedynie 3% reklam twórców jest dostosowanych do interfejsów platform takich jak Instagram czy TikTok.

  3. Nieoptymalna długość materiałów wideo – mniej niż połowa twórców stosuje się do rekomendacji długości treści.

Zastosowanie tych trzech zasad może zwiększyć wskaźnik ukończenia oglądania reklam nawet o 20% i obniżyć koszty kampanii.

Raport zwraca też uwagę na pozytywy. Influencerzy mają naturalne wyczucie formatu i potrafią humanizować treści, co zwiększa oglądalność o 38% oraz używać dźwięku narracyjnie, co podnosi wskaźnik obejrzenia całego wideo o 26%.

Źródło raportu:
Are Creators Really Effective? — CreativeX 2024

KONTAKT / AUTOR
Sandra Kluza
Business Growth Director
Harbingers
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.